Zaledwie kilka metrów za wiejskim stawem szlak prowadzi przez ogrody do źródła Kaitzbach. Po kolejnym odcinku ścieżka prowadzi obok centrum opieki dziennej "WURZELZWERGE" zbudowanego w 2014 roku. Kontynuuj wzdłuż Meßweg, skręć w lewo i dotrzesz do pierwszego sklepionego mostu z piaskowca Windbergbahn, pierwszej niemieckiej kolei górskiej, która została zamknięta w 1951 roku. Można skręcić w lewo w kierunku stacji kolejowej Kleinnaundorf. My jednak idziemy przez wiadukt do Kohlenstraße, tam skręcamy w lewo i po ok. 500 metrach wchodzimy na teren Windberg. Przy ścianie z piaskowca, która niegdyś była częścią mostu na odgałęzieniu kolei węglowej, skręcamy w lewo i przechodzimy obok dawnego Neuhoffnungsschacht. Na następnym skrzyżowaniu skręcamy w prawo i wkrótce docieramy do pomnika przypominającego park. Upamiętnia on wypadek górniczy z 2 sierpnia 1869 r., w którym życie straciło 276 górników. Wychodząc z "Segen-Gottes-Schacht", przecinamy drogę węglową i przechodzimy przez pole. Roztacza się stąd piękny widok na Kleinnaundorf i okolice Drezna. Idziemy dalej przez sklepiony most kolei Windberg.
Gdy dotrzemy do Friedensstraße, skręcamy w lewo i odkrywamy mały pomnik wojenny po prawej stronie drogi, który upamiętnia mieszkańców Kleinnaundorf, którzy zginęli podczas I wojny światowej. Kontynuujemy wzdłuż Steigerstraße, mijając zabytkową szkołę zbudowaną w 1893 roku i dalej do Kaitzgrund. Mijając warsztat kreatywny i najpiękniejsze garaże w Kleinnaundorf, dochodzimy do jaskini. Takie ziemne jaskinie były często używane przez rolników, którzy chcieli bezpiecznie przechowywać swoje narzędzia na następny dzień pracy w pobliżu swoich pól.
Po krótkiej wspinaczce wracamy do dawnej linii kolejowej. Po 800 metrach docieramy do przystanku Kleinnaundorf. Lokalne stowarzyszenie historyczne "G-Haus" Kleinnaundorf e. V. wykorzystuje stację do wielu działań. Co roku odbywa się tu tradycyjny wyścig mydelniczek. W poczekalni znajduje się niewielka wystawa poświęcona historii kolei Windberg, a w szczególności przystanku Kleinnaundorf, a także historii górnictwa i wypadku górniczego z 2 sierpnia 1869 roku.
Trasa biegnie dalej wzdłuż nasypu kolejowego do Meßweg i podąża w prawo w kierunku centrum miasta. W ten sposób wracamy do punktu początkowego wędrówki.